sobota 3. marca 2018

Travel Bucket List | Part II.

zdroj foto: pinterest.com

Po prvom cestovateľskom článku (klik) tu mám pre Vás pokračovanie.

A teda ďalšiu dávku miest/destinácií ktoré chcem zaručene za svoj život navštíviť. Dnes budeme v Európe ale aj v exotike. Pocestujeme si spolu kade tade po svete. Tak nebudem zbytočne zdržiavať úvodom a vrhnem sa hneď do toho. 




Jediným Európskym zástupcom v dnešnom článku je Holandský Amsterdam. Čím ma zaujal? Už podľa fotky je jasné čím. Kanály, farebné domčeky, veterné mlyny, tulipány či bicykle. Tým si ma toto mesto ale celkovo krajina dostala. Najviac ma fascinujú ale spomínané vodné kanály ktoré sú v meste a po ktorých sa dá prevážať loďou. V meste je veľa múzeí či galérií v ktorých sa dá schovať pred pomerne premenlivým Holandským počasím. 


Kapské Mesto. Kedysi som vo veľkom sledovala Bena Browna čo je Britský youtuber. Narazila som na jeho kanál v čase keď žil a vlastne ešte stále žije v Kapskom Meste. Pomerne veľa cestuje ale jeho domou je práve toto mesto v Juhoafrickej Republike. Zaujalo ma na ňom hlavne to ako sa dokáže mesto snúbiť s prírodou. Mesto je obklopené horou aj oceánom. A pri poslednom čítaný článku o tomto meste narastá o neho veľký záujem zo strany turistov. Afrika ako taká vo mne budí veľký rešpekt. Ale myslím si že najlepším spôsobom ako prekonať strach z niečoho nového je práve navštíviť toto mesto. Spoznať miestnu kultúru, jedlo ale aj pamiatky či zažiť niečo netypické. Práve preto ma láka práve táto časť Afrického kontinentu. 


Čím ma zaujalo Maroko? Nie som moc typ človeka ktorý by každú letnú dovolenku trávil v Egypte. Úprimne povedané bola som tam raz a stačilo. Asi nejaký takýto je môj názor na Egypt. Maroko sa začína v poslednej dobe tešiť veľkému turistickému záujmu. Mňa zaujalo už dávno, cca. 2-3 roky dozadu. Veľký trh, korenie, hodváb či rôzne oleje no hlavne argánový a samozrejme nesmie chýbať miesta kuchyňa a kultúra. Asi najviac ma ale láka vidieť Marrakéš a v ňom Botanickú záhradu Jardin Majorelle v ktorej sú napríklad rozsypané pozostatky ikony Francúzskej módy Yves Saint Laurena ktorý spolu zo svojím vtedajším partnerom túto záhradu kúpili. Vlastne o tejto záhrade som sa dozvedela zo životopisného filmu o tomto módnom návrhárovi. A od tej doby sa chcem ísť od nej pozrieť. Takže to je dôvod prečo túto krajinu chcem tak veľmi navštíviť. 


Dubaj. Mäkka všetkého možného luxusu a bohatstva. Mesto s jedným z najdrahších hotelov na svete a najvyššou bodovou na svete. Toto je presná definícia tohto moderného a rozvíjajúceho sa mesta. Viac luxusu už človek podľa mňa pokope neuvidí nikde. Mňa najviac láka svetelná show na najvyššej budove sveta. Viac som o tomto meste nehľadala. Určite stojí za to previesť sa loďou po Dubai Marina. Sledovať nočné mrakodrapy. Kúpanie vo vodnom parku tiež nie je na zahodenie. Takže človek sa určite nudiť nebude aj keď ako správna žena, nevynechala by som pri návšteve nákupy. 


V Dubaji sa ale zastavím po ceste do mojej vysnenej destinácie. Tou je už roky Thajsko. Je jedno ktorú časť Thajska navštívim láka ma ako také. Ázie je môjmu srdcu veľmi blízka. Celkovo kultúra, jedlo alebo pamiatky. Myslím si že na destináciu ako je práve spomínané Thajsko potrebuje človek viac času. Odhadujem minimálne mesiac až nie viac. Mne jeden človek môjmu srdcu veľmi blízky raz povedal že na Thajsko potrebuje človek najprv dozrieť. Aby vedel objaviť všetky jeho krásny ale aj neduhy. Jednoducho precítiť všetko. Najlepší narodeninový darček aký som kedy dostala bol turistický sprievodca po tejto krajine. Už ho viem asi aj naspamäť takže už len všetky veci zažiť aj reálne. 


Jóga, meditácia a konečne nájdenie samej seba- Bali. Možno by som toto všetko mohla praktikovať aj tu u nás doma. Ale Bali má omnoho lepšiu atmosféru. Veľké ryžové polia, lapače snov a nekonečné ticho- samozrejme nie všade. Takáto je moja predstava o tomto ostrove. A ako sa najlepšie presvedčiť o tom či to je pravda? No jednoducho musím sa ísť sama presvedčiť na vlastnej koži. Ale nie ako som povedala všeobecne kultúra a všetko spojené s Áziou je môjmu srdcu blízke. Preto je logické, že v mojich cestovateľských snoch nesmie chýbať ani destinácia akou je Bali. 




Tak čo ktoré miesto by ste chceli navštíviť vy? Zaujala Vás niektorá z destinácii? 
Určite mi napíšte dole do komentáru. 




zdroj fotografií: pinterest.com, instagram.com, google.sk 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za Tvoj komentár! Ten sa objaví hneď po schválení. Zároveň Ťa žiadam aby si nevkladal do komentáru žiadny odkaz na giveaway. V prípade že sa v komentári takýto odkaz ukáže. Tvoj komentár nebude schválený. Ďakujem za pochopenie.

P.S.: Na všetky komentáre odpovedám postupne, preto buď trpezlivý. Odpoveď na svoj komentár dostaneš. Ak máš nejakú otázku a chceš dostať rýchlejšiu odpoveď môžeš ma kontaktovať na mail lifeisbeautifulosobnyblog@gmail.com.